Wikileaks Calls for The Guardian ‘Editor’s Head’, After Assange/Manafort Bombshell Story Breaks

Early on Tuesday, the Guardian reported that former Trump Campaign Chairman Paul Manafort held secret talks at the Ecuadorian embassy with WikiLeaks’ founder Julian Assange around the same time as he took a job as an adviser to the Trump campaign, and just before hacked DNC emails were released by Assange.

If these reports are true, they would be extremely damaging to Manafort, Assange and many individuals within the Trump campaign, likely including the president himself.

Just about 30 minutes after the story broke, WikiLeaks released a statement via Twitter, seemingly and brutally asking for the “head” of the Guardian’s editor as part of a bet against the legitimacy of the bombshell story.

“Remember this day when the Guardian permitted a serial fabricator to totally destroy the paper’s reputation,” WikiLeaks tweeted.  “@WikiLeaks is willing to bet the Guardian a million dollars and its editor’s head that Manafort never met Assange. This is going to be one of the most infamous news disasters since Stern published the ‘Hitler Diaries’.”

The editor-in-chief of the Guardian is Katharine Viner.  She has held the position since June of 2015.

Hill Reporter reached out to WikiLeaks for clarification on these comments, but as of the time of this publication we have yet to hear back.

Follow Us On: Facebook and Twitter