Fox Uncovered Trump/Stormy Affair Before Election, But Murdoch Killed Story

While their tagline is “Fair and Balanced”, studies show Fox News as being tilted towards the right. Since the election of Donald Trump, however, the partisanship has been more evident.

Photo by Chip Somodevilla/Getty Images

In a new piece for the New Yorker, Jane Mayer writes about how the network has become even more partisan. The claims allege that Fox had the Stormy Daniel hush money story prior to the election, but Rupert Murdoch had it killed.

In 2016, Fox News reporter, Diana Falzone, uncovered and confirmed the Trump/Stormy Daniels story. When she presented it to the network, she was reportedly told, “Good reporting Kiddo, but Rupert Murdoch wants Donald Trump to win. So set it aside.”

Falzone did not give up on the story. She kept digging and eventually found out about how the National Enquirer also killed the story. Falzone was demoted by Fox and sued the network in 2017. She cannot comment on the case as she is bound by an NDA.

The article also discusses Bill Shine’s work for the channel and his current role with Donald Trump’s White House. Shine was well known at Fox for being an enabler of Roger Ailes’ predatory behavior.

Conservative pundit Bill Kristol said of Shine’s White House job, “It’s been wildly under-covered,” he said. “It’s astounding that Shine—the guy who covered up Ailes’s horrible behavior—is the deputy chief of staff!”

Mayer also writes about Sean Hannity and his growing relationship with the president. During a campaign rally, Hannity joined Trump onstage, something Fox says it “didn’t condone.” According to Mayer, “Many Fox News reporters were angry, and provided critical anonymous quotes to the media.” The firestorm, though, quickly died and Hannity refused to apologize and was never disciplined.

Follow Us On: Facebook and Twitter